Posts tonen met het label wol. Alle posts tonen
Posts tonen met het label wol. Alle posts tonen

zaterdag 6 juli 2013

Rozemarije



Mama roept: Rozemarije, wakker worden! Nee mama, ik wil niet, ik wil nog slapen. Mama roept, opschieten we moeten naar balletles!

Mama calls: Rozemarije, wake up! No mommy, I dont want to, I want to sleep. Mama calls: hurry up, we have to go to ballet class!
 
Rozemarije springt uit bed, wast haar gezicht, kamt haar haren, maakt twee vlechten, kleren aan, cape om, tas en boterham pakken en klaar!

Rozemarije jumps out of bed, washes her face, combs her hair, makes two braids, puts on her clothes and her cape, grabs her bag and a sandwich and she is ready to go!
Rozemarije is dol op ballet! Met een strik in haar haar, haar balletpakje en haar roze tutu voelt ze zich net een echte ballerina.

Rozemarije loves ballet! With a bow in her hair, her leotard and her pink tutu, she feels just like a real ballerina.

Rozemarije is vanavond te koop via de eerste upload van Dollectable, een samenwerkingsverband tussen verschillende poppenmakers over de hele wereld.

Rozemarije is for sale tonight through the first upload of Dollectable, a cooperation between different dollmakers over the whole world.


vrijdag 7 september 2012

Ot en Sien

Voor mijn buurvrouw maakte ik twee poppen voor een tweejarige tweeling. Ze hadden allang klaar moeten zijn maar het leven stond even in de weg. De poppen zijn nu eindelijk klaar, nu de kleren nog. Sorry voor de wazige foto's.


donderdag 12 januari 2012

Russisch aanhechten

Ik heb zelf altijd moeite om op een nette manier een draad aan te hechten en vooral om de draden weg te werken. Volgens mij gaat deze manier redelijk netjes werken en hoe je dan aan het einde natuurlijk geen draadjes weg te werken!


Bron: Susan B. Anderson

woensdag 14 december 2011

Esmee

Mag ik jullie voorstellen aan Esmee. Ze staat sinds vanmiddag te koop in mijn winkel.

donderdag 17 november 2011

Victoria

Het was even rustig in huize LIEF monster maar de naaimachine zoemt weer volop! Graag wil ik jullie voorstellen aan Victoria. Victoria is 45 cm lang en een echte ondeugd!

Ze is verkocht en vertrekt deze week richting het verre Hong Kong.

donderdag 29 september 2011

And the winner is....... (tromgeroffel)

Gefeliciteerd Sanne! Ukkepuk Lola komt gauw jouw kant op. Als je me even je adres mailt dan gaat mee met de post!

Voor alle anderen die niet gewonnen hebben, niet getreurd! Voor het einde van het jaar komt er nog een give away aan!

donderdag 22 september 2011

Verjaardagscadeautje (give-away)

Omdat ik vandaag jarig ben en het wel eens tijd wordt om een cadeautje weg te geven.

Mijn allereerste give-away :-)

Wil je deze kleine ukkepuk Lola thuis gestuurd krijgen? Laat dan een berichtje achter op mijn facebookpagina. Over een week zal ik de onpartijdige Simon een naam laten trekken uit de hoge hoed.

Liefs Wendy

dinsdag 13 september 2011

Van ruilen komt geen huilen

Via Vicarno's mama kwam ik terecht bij de Cauldron of Crafts. Echt een superinitiatief!

De eerste ruil was al snel geregeld. Greetje had namelijk een naaimachien te ruil staan en ik had wat gesponnen wol, geverfde wollen velours en natuurlijk Guusje inclusief garderobe.


donderdag 4 augustus 2011

Ukkepuk Nora-Lynn




Mag ik jullie voorstellen aan wederom een nieuwe pop. Een ukkepuk deze keer, Nora-Lynn. Ze is voor een klein meisje ook genaamd Nora-Lynn die zelf een mooie nieuwe naam voor haar mag bedenken.

De laatste pop is gemaakt, nu sluit LIEF monster voor drie weken haar deuren in Amsterdam. De werkzaamheden gaan gewoon door op de camping want de lontwol van Annette (zie foto hieronder) moet verwerkt worden tot strengen poppenhaar. En de bollen wol liggen klaar om tot ladingen mutsen, sjaals en vestjes gebreid en gehaakt te worden. Ben benieuwd hoe ver ik kom in 3 weken.

Liefs Wendy

 May I introduce you to yet another new doll. A ukkepuk this time, Nora-Lynn. She is for a small girl named Nora-Lynn. The last doll is created, so now LIEFmonster closes its doors in Amsterdam for a 3 week holiday. The work continues on the campsite because the handdyed roving of Annette (see photo below) must be spinned up into dolls hair. And the skeins of yarn are ready to be made in loads of hats, scarves and jackets. Wonder how far I get in 3 weeks.

Love Wendy


maandag 18 juli 2011

Joeperdepoep stond op de stoep















Hij is klaar!!!! Nog een paar kleine steekjes ter versteviging van de kleertjes maar verder is hij klaar om te gaan. Vrijdag is het juffendag en Simon had gevraagd of ik geen jongetjes pop voor op school wou maken. Het is dus Joep geworden. Hij is al goedgekeurd door Simon, nu nog kijken of de juffen blij zijn met de nieuwe inwoner van de klas.

donderdag 5 februari 2009

Snotverkouden verbouwen

Pfffff, ik ben weer onder de levenden. Ben ruim een week flink verkouden geweest, compleet met zo'n hoofd dat als je het iets kantelt je het gevoel krijgt dat het gaat ontploffen.

Maar goed, er is wel veel gebeurd:

- het washok is verbouwd
- grote wandkast geplaatst in de keuken
- plankjes in de badkamer
- kapstok in de gang
- planken in de woonkamer

Niet zelf gedaan hoor, maar wel onder mijn toeziend oog.

Ik ben bezig geweest met een stapeltje katoenen luiers voor Amelie naar het patroon van soz, een vestje opgezet voor Simon, de wol voor dat vestje zelf geverfd (voor eerst met Ashford Dyes). Een witte shetlandvacht gewassen en een deel ervan heel donker oranje rood geverfd. En natuurlijk bezig geweest met mijn magische bol.

En nu staat de grote verfpan op het fornuis met de wol voor die magische bol. Ben erg benieuwd of het wat gaat worden. Helaas kan ik daar nog geen foto's van laten zien want dan is het geen geheim meer ;-)

Ik ben ook nog getagged in de tussentijd maar daar later meer over. Nu eerst eens even mijn pan in duiken.

Groetjes Wendy