Posts tonen met het label magische bol. Alle posts tonen
Posts tonen met het label magische bol. Alle posts tonen

donderdag 5 februari 2009

Snotverkouden verbouwen

Pfffff, ik ben weer onder de levenden. Ben ruim een week flink verkouden geweest, compleet met zo'n hoofd dat als je het iets kantelt je het gevoel krijgt dat het gaat ontploffen.

Maar goed, er is wel veel gebeurd:

- het washok is verbouwd
- grote wandkast geplaatst in de keuken
- plankjes in de badkamer
- kapstok in de gang
- planken in de woonkamer

Niet zelf gedaan hoor, maar wel onder mijn toeziend oog.

Ik ben bezig geweest met een stapeltje katoenen luiers voor Amelie naar het patroon van soz, een vestje opgezet voor Simon, de wol voor dat vestje zelf geverfd (voor eerst met Ashford Dyes). Een witte shetlandvacht gewassen en een deel ervan heel donker oranje rood geverfd. En natuurlijk bezig geweest met mijn magische bol.

En nu staat de grote verfpan op het fornuis met de wol voor die magische bol. Ben erg benieuwd of het wat gaat worden. Helaas kan ik daar nog geen foto's van laten zien want dan is het geen geheim meer ;-)

Ik ben ook nog getagged in de tussentijd maar daar later meer over. Nu eerst eens even mijn pan in duiken.

Groetjes Wendy

zaterdag 24 januari 2009

Zingend op de fiets

Vanmorgen vroeg samen met Simon op de fiets gestapt richting de Albert Cuyp. Aangezien Simon helemaal van het "lingen" (=zingen) is op het moment moest er natuurlijk ook gezongen worden op de fiets. Na 15 keer een koetje en een kalfje te hebben gezongen met een waterig zonnetje op onze wangen waren we er en zijn we eerst bij Bakker Bart naar binnen gegaan voor een kaas stengel en een warme chocomel.

Daarna Simon in de rugdrager en lekker de markt op. Een oranje rode ribfluweel en een donkerblauwe spijkerstof bij de Boerenbonthal, een boerderijpuzzel bij de speelgoedwinkel, Vouwelastiek, spelden, naalden en knopen bij Jan de grote kleinvakman brachten ons uiteindelijk weer bij de fiets. Lekker hoor met zo'n mannetje op je rug, zo grappig hoeveel meer contact je hebt met de mensen om je heen, hij kletst met werkelijk iedereen.

Op de terugweg viel hij stil tijdens troelala troelala en twee minuten later begon zijn hoofdje wel heel soepel heen en weer te wiebelen. Even spieken en ja hoor, meneer lag lekker te snurken tegen mijn arm aan op de fiets.

Oh ja, ik ben ook geslaagd voor twee onderdelen voor mijn bolswapmaatje!

Fijn weekend! Wendy