Voor mijn buurvrouw maakte ik twee poppen voor een tweejarige tweeling. Ze hadden allang klaar moeten zijn maar het leven stond even in de weg. De poppen zijn nu eindelijk klaar, nu de kleren nog. Sorry voor de wazige foto's.
Posts tonen met het label poppen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label poppen. Alle posts tonen
vrijdag 7 september 2012
maandag 3 september 2012
Suusje en Roosje
Een tijdje geleden heb ik een ruil gemaakt met Marjon van http://stapperdestap.blogspot.nl/ Zij maakte voor Amelie een prachtige Feliz verjaardagsjurk en ik maakte voor haar dochters twee poppekinderen. Zij had de materialen al een tijdje liggen maar kwam er niet aan toe om te beginnen. Ik heb de twee poppen zonder kleren opgestuurd en dit is wat Marjon er van gemaakt heeft.
Labels:
handgemaakt,
poppen,
steiner,
waldorf
woensdag 14 december 2011
Esmee
Mag ik jullie voorstellen aan Esmee. Ze staat sinds vanmiddag te koop in mijn winkel.
Labels:
handgemaakt,
natuurlijk,
poppen,
spelen,
steiner,
verven,
waldorf,
wol
donderdag 17 november 2011
Victoria
Het was even rustig in huize LIEF monster maar de naaimachine zoemt weer volop! Graag wil ik jullie voorstellen aan Victoria. Victoria is 45 cm lang en een echte ondeugd!
Ze is verkocht en vertrekt deze week richting het verre Hong Kong.
Ze is verkocht en vertrekt deze week richting het verre Hong Kong.
Labels:
handgemaakt,
natuurlijk,
poppen,
waldorf,
wol
donderdag 29 september 2011
And the winner is....... (tromgeroffel)
Gefeliciteerd Sanne! Ukkepuk Lola komt gauw jouw kant op. Als je me even je adres mailt dan gaat mee met de post!
Voor alle anderen die niet gewonnen hebben, niet getreurd! Voor het einde van het jaar komt er nog een give away aan!
Voor alle anderen die niet gewonnen hebben, niet getreurd! Voor het einde van het jaar komt er nog een give away aan!
donderdag 22 september 2011
Verjaardagscadeautje (give-away)
Omdat ik vandaag jarig ben en het wel eens tijd wordt om een cadeautje weg te geven.
Mijn allereerste give-away :-)
Wil je deze kleine ukkepuk Lola thuis gestuurd krijgen? Laat dan een berichtje achter op mijn facebookpagina. Over een week zal ik de onpartijdige Simon een naam laten trekken uit de hoge hoed.
Liefs Wendy
Mijn allereerste give-away :-)
Wil je deze kleine ukkepuk Lola thuis gestuurd krijgen? Laat dan een berichtje achter op mijn facebookpagina. Over een week zal ik de onpartijdige Simon een naam laten trekken uit de hoge hoed.
Liefs Wendy
Labels:
handgemaakt,
jarig,
natuurlijk,
poppen,
steiner,
waldorf,
wol
dinsdag 13 september 2011
Van ruilen komt geen huilen
Via Vicarno's mama kwam ik terecht bij de Cauldron of Crafts. Echt een superinitiatief!
De eerste ruil was al snel geregeld. Greetje had namelijk een naaimachien te ruil staan en ik had wat gesponnen wol, geverfde wollen velours en natuurlijk Guusje inclusief garderobe.
De eerste ruil was al snel geregeld. Greetje had namelijk een naaimachien te ruil staan en ik had wat gesponnen wol, geverfde wollen velours en natuurlijk Guusje inclusief garderobe.
Labels:
cauldron of crafts,
handgemaakt,
natuurlijk,
poppen,
ruilen,
waldorf,
wol
donderdag 4 augustus 2011
Ukkepuk Nora-Lynn
Mag ik jullie voorstellen aan wederom een nieuwe pop. Een ukkepuk deze keer, Nora-Lynn. Ze is voor een klein meisje ook genaamd Nora-Lynn die zelf een mooie nieuwe naam voor haar mag bedenken.
De laatste pop is gemaakt, nu sluit LIEF monster voor drie weken haar deuren in Amsterdam. De werkzaamheden gaan gewoon door op de camping want de lontwol van Annette (zie foto hieronder) moet verwerkt worden tot strengen poppenhaar. En de bollen wol liggen klaar om tot ladingen mutsen, sjaals en vestjes gebreid en gehaakt te worden. Ben benieuwd hoe ver ik kom in 3 weken.
Liefs Wendy
May I introduce you to yet another new doll. A ukkepuk this time, Nora-Lynn. She is for a small girl named Nora-Lynn. The last doll is created, so now LIEFmonster closes its doors in Amsterdam for a 3 week holiday. The work continues on the campsite because the handdyed roving of Annette (see photo below) must be spinned up into dolls hair. And the skeins of yarn are ready to be made in loads of hats, scarves and jackets. Wonder how far I get in 3 weeks.
Love Wendy
Labels:
handgemaakt,
natuurlijk,
poppen,
spelen,
steiner,
waldorf,
wol
maandag 18 juli 2011
Joeperdepoep stond op de stoep



Hij is klaar!!!! Nog een paar kleine steekjes ter versteviging van de kleertjes maar verder is hij klaar om te gaan. Vrijdag is het juffendag en Simon had gevraagd of ik geen jongetjes pop voor op school wou maken. Het is dus Joep geworden. Hij is al goedgekeurd door Simon, nu nog kijken of de juffen blij zijn met de nieuwe inwoner van de klas.
dinsdag 12 juli 2011
woensdag 15 juni 2011
Alweer 3 jaar!
Kleine meisjes worden nog groter! Amelie werd gister alweer 3, voor haar verjaardag maakte ik een poppekind en een bijpassende verjaardagsjurk!
Ze doopte de pop Olivia (vernoemd naar het roze varkentje) en ze moest gelijk mee in de bakfiets. 's Middags vierden we het met een verjaardagslunch met alle dingetjes die ze graag lust en haar beste vriendinnetjes. Al met al een hele geslaagde verjaardag.
Het enige zwarte randje om de dag is dat het met mijn vader nog steeds heel slecht gaat en dat er ook geen verbetering meer verwacht wordt. Dat zal voorlopig nog wel even spannend blijven.
Ze doopte de pop Olivia (vernoemd naar het roze varkentje) en ze moest gelijk mee in de bakfiets. 's Middags vierden we het met een verjaardagslunch met alle dingetjes die ze graag lust en haar beste vriendinnetjes. Al met al een hele geslaagde verjaardag.
Het enige zwarte randje om de dag is dat het met mijn vader nog steeds heel slecht gaat en dat er ook geen verbetering meer verwacht wordt. Dat zal voorlopig nog wel even spannend blijven.
Abonneren op:
Posts (Atom)

















