Posts tonen met het label poppen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label poppen. Alle posts tonen

vrijdag 7 september 2012

Ot en Sien

Voor mijn buurvrouw maakte ik twee poppen voor een tweejarige tweeling. Ze hadden allang klaar moeten zijn maar het leven stond even in de weg. De poppen zijn nu eindelijk klaar, nu de kleren nog. Sorry voor de wazige foto's.


maandag 3 september 2012

Suusje en Roosje


Een tijdje geleden heb ik een ruil gemaakt met Marjon van http://stapperdestap.blogspot.nl/ Zij maakte voor Amelie een prachtige Feliz verjaardagsjurk en ik maakte voor haar dochters twee poppekinderen. Zij had de materialen al een tijdje liggen maar kwam er niet aan toe om te beginnen. Ik heb de twee poppen zonder kleren opgestuurd en dit is wat Marjon er van gemaakt heeft.



woensdag 14 december 2011

Esmee

Mag ik jullie voorstellen aan Esmee. Ze staat sinds vanmiddag te koop in mijn winkel.

donderdag 17 november 2011

Victoria

Het was even rustig in huize LIEF monster maar de naaimachine zoemt weer volop! Graag wil ik jullie voorstellen aan Victoria. Victoria is 45 cm lang en een echte ondeugd!

Ze is verkocht en vertrekt deze week richting het verre Hong Kong.

donderdag 29 september 2011

And the winner is....... (tromgeroffel)

Gefeliciteerd Sanne! Ukkepuk Lola komt gauw jouw kant op. Als je me even je adres mailt dan gaat mee met de post!

Voor alle anderen die niet gewonnen hebben, niet getreurd! Voor het einde van het jaar komt er nog een give away aan!

donderdag 22 september 2011

Verjaardagscadeautje (give-away)

Omdat ik vandaag jarig ben en het wel eens tijd wordt om een cadeautje weg te geven.

Mijn allereerste give-away :-)

Wil je deze kleine ukkepuk Lola thuis gestuurd krijgen? Laat dan een berichtje achter op mijn facebookpagina. Over een week zal ik de onpartijdige Simon een naam laten trekken uit de hoge hoed.

Liefs Wendy

dinsdag 13 september 2011

Van ruilen komt geen huilen

Via Vicarno's mama kwam ik terecht bij de Cauldron of Crafts. Echt een superinitiatief!

De eerste ruil was al snel geregeld. Greetje had namelijk een naaimachien te ruil staan en ik had wat gesponnen wol, geverfde wollen velours en natuurlijk Guusje inclusief garderobe.


donderdag 4 augustus 2011

Ukkepuk Nora-Lynn




Mag ik jullie voorstellen aan wederom een nieuwe pop. Een ukkepuk deze keer, Nora-Lynn. Ze is voor een klein meisje ook genaamd Nora-Lynn die zelf een mooie nieuwe naam voor haar mag bedenken.

De laatste pop is gemaakt, nu sluit LIEF monster voor drie weken haar deuren in Amsterdam. De werkzaamheden gaan gewoon door op de camping want de lontwol van Annette (zie foto hieronder) moet verwerkt worden tot strengen poppenhaar. En de bollen wol liggen klaar om tot ladingen mutsen, sjaals en vestjes gebreid en gehaakt te worden. Ben benieuwd hoe ver ik kom in 3 weken.

Liefs Wendy

 May I introduce you to yet another new doll. A ukkepuk this time, Nora-Lynn. She is for a small girl named Nora-Lynn. The last doll is created, so now LIEFmonster closes its doors in Amsterdam for a 3 week holiday. The work continues on the campsite because the handdyed roving of Annette (see photo below) must be spinned up into dolls hair. And the skeins of yarn are ready to be made in loads of hats, scarves and jackets. Wonder how far I get in 3 weeks.

Love Wendy


maandag 18 juli 2011

Joeperdepoep stond op de stoep















Hij is klaar!!!! Nog een paar kleine steekjes ter versteviging van de kleertjes maar verder is hij klaar om te gaan. Vrijdag is het juffendag en Simon had gevraagd of ik geen jongetjes pop voor op school wou maken. Het is dus Joep geworden. Hij is al goedgekeurd door Simon, nu nog kijken of de juffen blij zijn met de nieuwe inwoner van de klas.

dinsdag 12 juli 2011

Grote en kleine zus
















Mijn eerste poppen in opdracht, een grote en een kleine zus. Voor een klein meisje dat vandaag of morgen een grote zus wordt!








woensdag 15 juni 2011

Alweer 3 jaar!

Kleine meisjes worden nog groter! Amelie werd gister alweer 3, voor haar verjaardag maakte ik een poppekind en een bijpassende verjaardagsjurk! Ze doopte de pop Olivia (vernoemd naar het roze varkentje) en ze moest gelijk mee in de bakfiets. 's Middags vierden we het met een verjaardagslunch met alle dingetjes die ze graag lust en haar beste vriendinnetjes. Al met al een hele geslaagde verjaardag.
Het enige zwarte randje om de dag is dat het met mijn vader nog steeds heel slecht gaat en dat er ook geen verbetering meer verwacht wordt. Dat zal voorlopig nog wel even spannend blijven.