maandag 26 januari 2009

De maandagmorgen blues














De blues kan af en toe best wel lekker zijn. Eigenlijk zou ik vandaag aan het werk gaan maar Simon heeft Diarree en Amelie is verkouden. Ik voel me ook niet al te lekker, dus nu zijn we lekker met zijn drietjes thuis. Lekker samen spelen, bouwen met de duplo, pipi langkous kijken en een beetje breien en spinnen.
The blues can be nice once in a while. I should be working today but we are all not feeling to well so the three of us stayed home. Playing together, building with duplo, watching Pippi Longstocking and a little bit of knitting and spinning.

zaterdag 24 januari 2009

Zingend op de fiets

Vanmorgen vroeg samen met Simon op de fiets gestapt richting de Albert Cuyp. Aangezien Simon helemaal van het "lingen" (=zingen) is op het moment moest er natuurlijk ook gezongen worden op de fiets. Na 15 keer een koetje en een kalfje te hebben gezongen met een waterig zonnetje op onze wangen waren we er en zijn we eerst bij Bakker Bart naar binnen gegaan voor een kaas stengel en een warme chocomel.

Daarna Simon in de rugdrager en lekker de markt op. Een oranje rode ribfluweel en een donkerblauwe spijkerstof bij de Boerenbonthal, een boerderijpuzzel bij de speelgoedwinkel, Vouwelastiek, spelden, naalden en knopen bij Jan de grote kleinvakman brachten ons uiteindelijk weer bij de fiets. Lekker hoor met zo'n mannetje op je rug, zo grappig hoeveel meer contact je hebt met de mensen om je heen, hij kletst met werkelijk iedereen.

Op de terugweg viel hij stil tijdens troelala troelala en twee minuten later begon zijn hoofdje wel heel soepel heen en weer te wiebelen. Even spieken en ja hoor, meneer lag lekker te snurken tegen mijn arm aan op de fiets.

Oh ja, ik ben ook geslaagd voor twee onderdelen voor mijn bolswapmaatje!

Fijn weekend! Wendy

donderdag 22 januari 2009

Maatjes

Zo en dan heb ik opeens twee pakketten te maken. Voor de wolabies nieuwjaarsswap ben ik bezig met een wollig pakket. Ben al druk bezig en heb het eerste zelfgemaakte cadeau bijna af. Morgen even naar de winkel om onderdelen te halen voor het tweede cadeau.

Er heeft ook iemand gereageerd op mijn Pay It Forward oproep. Kristel van vlijtig heeft zichzelf aangemeld. Op haar blog heb ik al heel veel inspiratie opgedaan.

Leuk leuk leuk leuk, heb er echt zoveel zin in dat er de hele dag over aan het nadenken ben.

Groetjes Wendy

woensdag 21 januari 2009

Voor mijn lief


Voor een dag van morgen


Wanneer ik morgen doodga

vertel dan aan de bomen hoeveel ik van je hield

Vertel het aan de wind die in de bomen klimt

en uit de takken valt hoeveel ik van je hield


Vertel het aan een kind dat jong genoeg is om het te begrijpen

Vertel het aan een dier misschien alleen door het aan te kijken

Vertel het aan de huizen van steen

Vertel het aan de stad hoe lief ik je had.


Maar vertel het aan geen mens

Ze zouden je niet geloven.

Ze zouden niet willen geloven dat

alleen maar een man

alleen maar een vrouw

dat een mens een mens zo liefhad als ik jou.




(Geschreven door Hans Andreas)