Posts tonen met het label liefde. Alle posts tonen
Posts tonen met het label liefde. Alle posts tonen
maandag 28 november 2011
Simon 5 jaar
Het is 5 jaar geleden dat ik moeder werd. Mijn eerstgeborene is alweer 5. Een echte grote jongen is het nu. Hij speelt met Lego, gaat naar school, is sociaal, geeft af en toe een grote mond maar is bovenal heel lief. Gelukkig mag ik hem nog steeds een kusje geven en helpt niks beter dan een knuffel van mama als je getroost wilt worden.
woensdag 21 september 2011
Emotionele felicitatie
Ik stond op het schoolplein bij het klimmerek te wachten tot mijn kinderen uitgespeeld waren en we naar huis konden gaan toen mijn telefoon ging.
Mijn zusje: "Hey wen, pap wil je wat zeggen"
Mijn vader: "alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen he, je wordt nu al echt een oud wijf"
Ik: "dank je pap"
Zo'n kort gesprekje en het verdriet is weer even heel scherp, mijn moeder komt morgen zonder mijn vader op mijn verjaardag. Want mijn vader kan niet meer naar mij toe komen, mijn vader zal nooit meer in mijn huis komen want hij zit in een verzorgingstehuis en kan niet langer dan een paar uur in zijn aangepaste rolstoel zitten. Naar omstandigheden gaat het goed met hem, maar die omstandigheden zijn alles behalve leuk. Hij deelt een twee persoonskamer en begint door te krijgen dat hij niet meer naar huis kan. Dat dit zijn eindstation is en dat voelt heel zuur.
Mijn zusje: "Hey wen, pap wil je wat zeggen"
Mijn vader: "alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen he, je wordt nu al echt een oud wijf"
Ik: "dank je pap"
Zo'n kort gesprekje en het verdriet is weer even heel scherp, mijn moeder komt morgen zonder mijn vader op mijn verjaardag. Want mijn vader kan niet meer naar mij toe komen, mijn vader zal nooit meer in mijn huis komen want hij zit in een verzorgingstehuis en kan niet langer dan een paar uur in zijn aangepaste rolstoel zitten. Naar omstandigheden gaat het goed met hem, maar die omstandigheden zijn alles behalve leuk. Hij deelt een twee persoonskamer en begint door te krijgen dat hij niet meer naar huis kan. Dat dit zijn eindstation is en dat voelt heel zuur.
woensdag 21 januari 2009
Voor mijn lief
.jpg)
Voor een dag van morgen
Wanneer ik morgen doodga
vertel dan aan de bomen hoeveel ik van je hield
Vertel het aan de wind die in de bomen klimt
en uit de takken valt hoeveel ik van je hield
Vertel het aan een kind dat jong genoeg is om het te begrijpen
Vertel het aan een dier misschien alleen door het aan te kijken
Vertel het aan de huizen van steen
Vertel het aan de stad hoe lief ik je had.
Maar vertel het aan geen mens
Ze zouden je niet geloven.
Ze zouden niet willen geloven dat
alleen maar een man
alleen maar een vrouw
dat een mens een mens zo liefhad als ik jou.
(Geschreven door Hans Andreas)
Abonneren op:
Posts (Atom)
